52 thoughts on “Rupert Murdoch’s Sun scandals

  1. Wednesday 21st June 2017

    posted by Morning Star in Britain

    UNION activists criticised the TUC yesterday after an official Twitter account gave a link to an article in The Sun.

    The union centre’s press office linked to a report on its call for bosses to relax dress codes at work in this week’s heatwave.

    But some activists said it was inappropriate to offer a link to the website of the Murdoch-owned tabloid, which is boycotted by many in the labour movement.

    The post was subsequently deleted.

    Replying to the tweet, former RMT president Alex Gordon called for TUC general secretary Frances O’Grady to “review [press office] policy now.”

    A TUC spokesman said: “We regularly tweet examples of media coverage from the press office Twitter account. The tweet in question has since been deleted.”

    A number of unions are affiliated to the Total Eclipse of the S*n campaign. The group has promoted a boycott of the paper over its lies about the 1989 Hillsborough disaster and prejudiced coverage of news events.

    http://morningstaronline.co.uk/a-9ce4-Campaigners-criticise-the-TUCs-tweeting-wing-for-flying-too-close-to-The-Sun#.WUqUd1FpwdU

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s