Murdoch’s Sky News new hacking scandal


This video from Britain says about itself:

Hacking: Milly Dowler‘s Mother Describes False Hope

The parents of murdered school girl Milly Dowler have told how media intrusion gave them false hope their daughter may still be alive.

Sally Dowler told the Leveson Inquiry into press standards about her excitement as it appeared Milly had been accessing her voicemails after going missing in 2002.

She said: “I rang her phone and it clicked through on to her voicemail and I just jumped and said: ‘She’s picked up her voicemails Bob, she’s alive’.”

It later emerged that the News of the World commissioned private detective Glenn Mulcaire to hack Milly’s phone after she disappeared.

Two days ago, on my blog, an item about James Murdoch, son of Rupert Murdoch, resigning at satellite TV network BSkyB in a phone hacking scandal.

I quote from it:

James Murdoch resigns as BSkyB chairman

April 3, 2012 | 6:49 am

REPORTING FROM LONDON — James Murdoch said Tuesday he is stepping down as chairman of the satellite TV network BSkyB amid Britain’s ongoing phone-hacking scandal and accusations that newspapers under his leadership broke the law and tried to cover it up.

In a letter to other members of the BSkyB board, Murdoch indicated he had decided to resign because of the constant stream of negative publicity surrounding News Corp., whose British arm, News International, is under investigation in the hacking scandal.

“As attention continues to be paid to past events at News International, I am determined that the interests of BSkyB should not be undermined by matters outside the scope of this company,” Murdoch wrote. “I am aware that my role as chairman could become a lightning rod for BSkyB and I believe that my resignation will help to ensure that there is no false conflation with events at a separate organization.”

So, James Murdoch’s damage control spin was that even though News International, where he had been boss, was a phone-hacking criminal gang, on the contrary BSkyB, where he resigned as boss, was squeaky clean and innocent from crimes like phone-hacking or computer-hacking; so, it was totally “separate” though being another part of the Murdoch empire.

That untruth managed to outrun the truth for just two days.

From Associated Press today:

Posted on Thursday, 04.05.12

UK’s Sky News: We hacked in the public interest

By RAPHAEL SATTER

LONDON — Rupert Murdoch‘s Sky News channel twice authorized its reporters to hack into computers, a potentially embarrassing revelation that could further dent the media tycoon’s hope of acquiring full control over satellite broadcaster BSkyB.

Shares in BSkyB fell about 2.8 percent following the news to 639 pence ($10.11).

Sky’s public interest defense immediately drew skepticism from British legal experts.

David Allen Green, media lawyer at Preiskel & Co., said that there was no such thing as a public interest defense as far as Britain’s Computer Misuse Act was concerned.

“It is not possible for the editor of any news organization to authorize criminal acts,” said Green, who’s been a frequent critic Murdoch’s News Corp.

The revelation, first reported in Britain’s Guardian newspaper, is a further headache for Murdoch, whose international media empire has spent the better part of a year in the spotlight over widespread illegal behavior at his now-defunct News of the World tabloid.

News Corp. owns a 39.1 percent stake in BSkyB, which owns Sky News, and Murdoch was forced to abandon a potentially lucrative bid for full control of the broadcaster after the scandal boiled over in July.

Sky News boss John Ryley admitted to the Leveson Inquiry yesterday that the company broke the law by hacking emails: here.

Government clears way for Murdoch’s takeover of Sky. However the deal will only go ahead if Sky News is sold to ‘a suitable third party’: here.

Enhanced by Zemanta

22 thoughts on “Murdoch’s Sky News new hacking scandal

  1. Pingback: Blog-Trend.com

  2. Pingback: Another Murdoch underling arrested by police | Dear Kitty. Some blog

  3. Pingback: British government in Murdoch scandal | Dear Kitty. Some blog

  4. Pingback: Murdoch, resign, British Parliament says | Dear Kitty. Some blog

  5. Pingback: Rupert Murdoch’s and other scandals continue | Dear Kitty. Some blog

  6. Pingback: Cameron in Murdoch phone-hacking scandal | Dear Kitty. Some blog

  7. Pingback: Tony Blair in Murdoch’s phone-hacking scandal | Dear Kitty. Some blog

  8. Pingback: Cameron´s ex-underling Coulson convicted, Rupert Murdoch still at large | Dear Kitty. Some blog

  9. Pingback: Rupert Murdoch media rummage through personal belongings of flight MH17 victim | Dear Kitty. Some blog

  10. Pingback: British homophobic religious fundamentalist TV’s financial scandal | Dear Kitty. Some blog

  11. Pingback: Muslims murdered in the USA, BBC silent | Dear Kitty. Some blog

  12. Pingback: Rupert Murdoch’s phone hacking trial again | Dear Kitty. Some blog

  13. Pingback: Rupert Murdoch’s new Sun scandals | Dear Kitty. Some blog

  14. Pingback: Mass murder in Orlando, USA and Donald Trump | Dear Kitty. Some blog

  15. Pingback: Corporate media problems in Britain | Dear Kitty. Some blog

  16. Pingback: British government, a Conservative-Irish terrorist-Murdoch coalition? | Dear Kitty. Some blog

  17. Friday 30th June 2017

    posted by Morning Star in Editorial

    ONLY government parliamentary weakness has prevented Rupert Murdoch’s bid to take full control of Sky getting the go-ahead from Culture Secretary Karen Bradley.

    Punting the deal into the long grass of further indepth investigation by the Competition and Markets Authority (CMA) to examine the Murdochs’ excessive influence in news provision amounts to playing for time. It beggars belief that Bradley or Ofcom could have allowed the process to have come this far rather than halting it on the issue of the applicants being fit and proper persons to hold a broadcasting licence.

    There is little doubt that Bradley’s predecessor John Whittingdale would have approved the 21st Century Fox bid to swallow up the 61 per cent of Sky it doesn’t already own but for the intervening circumstance of the media phone-tapping scandal.

    It would have been politically difficult to have proceeded with the deal when the image of a Murdoch employee hacking the voicemail of a murdered girl’s phone and deleting material to provide memory for new messages to be eavesdropped on was still vivid in people’s memories.

    However, Whittingdale and Damian Collins, who chaired the culture, media and sport select committee in the last parliament, are still in Murdoch’s corner, telling Bradley that internet companies and social media now assume greater importance in providing news than traditional media outlets.

    Former Labour leader Ed Miliband is correct to point out that the Murdoch stable has always been adept at giving good-conduct undertakings and then breaking them.

    Right-wing politicians of whatever party have made a virtue of sucking up to Rupert Murdoch and his empire, believing that they are too weak to stand up to them. They should turn their backs on learned helplessness, grow a spine, accept the need for greater media diversity rather than uniformity and learn to say no to Murdoch.

    http://morningstaronline.co.uk/a-5bb5-Grow-a-spine-and-defy-greedy-press-baron-Murdoch#.WVZeCVFpwdU

    Like

  18. Wednesday 9th July 2017

    posted by Morning Star in Britain

    THE government is seeking further advice from Ofcom on Rupert Murdoch’s £11.7 billion bid to take over Sky, having received “new evidence and comments.”

    The Department for Digital, Culture, Media and Sport (DCMS) has written to the competition watchdog ahead of a decision from Culture Secretary Karen Bradley on whether the proposed merger should face in-depth investigation.

    The move follows previous warnings from Ofcom about “public interest concerns” relating to media plurality.

    It said that Murdoch-owned 21st Century Fox’s acquisition of the 61 per cent of Sky that it doesn’t own would risk giving the media tycoon “increased influence” over Britain’s news agenda.

    The DCMS said it is “seeking further clarification in relation to representations made on the Secretary of State’s referral decision.”

    The DCMS has given Ofcom until August 25 to reply.

    http://morningstaronline.co.uk/a-bd6b-More-advice-sought-over-Murdochs-Sky-takeover#.WYqzplFpwdU

    Like

  19. Friday 15th September 2017

    posted by Morning Star in Britain

    by Felicity Collier

    LABOUR called yesterday for a full probe into Rupert Murdoch’s Sky takeover bid by the competition watchdog.

    It followed Culture Minister Karen Bradley’s announcement that Fox’s £11.7 billion plan will be put before the Competition and Markets Authority (CMA).

    Mr Murdoch’s 21st Century Fox is attempting to acquire the 61 per cent of Sky it does not already own.

    Ms Bradley has referred the merger for an investigation on grounds of media plurality and broadcasting standards, though she will make the final decision.

    Claims about misconduct at Fox News in the US will be looked at by the CMA. They include alleged racial and sexual harassment, and the fabrication of quotes relating to the unsolved murder of a US Democratic National Committee aide.

    Labour’s shadow culture secretary Tom Watson MP said: “We now need a comprehensive CMA investigation that looks at all relevant evidence, including historic corporate governance failures at News International and more recent failures at Fox in America.”

    Josef Davies-Coates, national organiser for the Campaign for Press and Broadcasting Freedom, welcomed the referral, but warned: “The CMA is not a media regulator. They care mostly about markets and consumers.”

    He said that it was vital that the second part of the Leveson inquiry be carried out, into the extent of criminal behaviour at the now-renamed News International and other organisations, as well as the involvement of the police.

    However, the Tories pledged in their manifesto this year not to carry out the second part of the probe.

    The National Union of Journalists also said it had “no confidence in Murdoch’s ability to maintain or promote broadcasting standards.”

    The Campaign for Press and Broadcasting Freedom is planning on launching a Stop Murdoch crowdfunding campaign.

    http://morningstaronline.co.uk/a-4c23-Labour-demands-full-probe-into-Murdoch-takeover#.WbufQcZpEdU

    Like

  20. Pingback: Secret British Conservative-Rupert Murdoch deal | Dear Kitty. Some blog

  21. Pingback: British fat cat’s anti-orangutan censorship | Dear Kitty. Some blog

  22. Pingback: British Conservative government represses climate change protesters | Dear Kitty. Some blog

Leave a Reply to petrel41 Cancel reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.